Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.08.2011 10:49 - БЪЛГАРИТЕ - живяли през І -то хилядолетие преди Хр.
Автор: marley Категория: История   
Прочетен: 8168 Коментари: 19 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                    ЦАРСТВОТО  ДУЛОБА


Кратки сведения разработени в постингите за това древно българско минало  на:

1.  atil.blog.bg/.../idel-bulgar-v-perioda-na-razpokysanost-prodyljenie-na-quot-h.732343
2.  bven.blog.bg/.../bylgarskata-poziciia-za-groba-na-kan-asparuh-isperih-esperih.558075?...
3.  samvoin.blog.bg/.../bylgarite-i-svetovnata-civilizaciia-prodyljenie.789371
4.  protogenes.blog.bg/.../kiev-edin-razlichen-pogled-i.686392
5.  souroujon.blog.bg/.../bylgarite-na-balkanite-prez-v-vii-vek-nauchen-doklad-na-akad.374227
6.  umma.blog.bg/.../zodiakalniiat-kalendar-s-12-godishen-cikyl-izcialo-bylgarsko.775380
7.  bojanapankov.blog.bg/.../karmichnata-misiia-na-roda-dulo-v-hristiianizaciiata-na-bylg.383529
8.  letopisec.blog.bg/.../ekaterina-velika-za-bylgarite.803136
9.   minchev.blog.bg/.../dyrjavnost-na-starite-bylgari-i-tehnite-drevni-stolici.537738
10. stefbelchev.blog.bg/.../bylgarskata-poziciia-za-groba-na-kan-asparuh.459302
11. jekov.blog.bg/.../istoriia-na-vsichki-bylgarski-carstva-kakvo-ne-znaem-za-tezi.342577?..
12. sparotok.blog.bg/.../koi-dade-imenata-na-temza-i-london.429357
13. andy123.blog.bg/.../prarodina-na-bylgarite.763032
14. doktora757.blog.bg/.../bylgarskata-poziciia-za-groba-na-kan-asparuh.459302?.



                             КРАТКА  ИСТОРИЯ  ЗА  БЪЛГАРИТЕ
             живяли   през  І-то  хилядолетие  преди новата ера

 ХРОНОЛОГИЯ НА РОДОВЕТЕ, синовете и внуците -  български владетели
                    

                           история,  която  трябва  да  се  помни
 

БОЯР -  ІV в.пр.н.е.

Извършил нашествие в Македония и разгромил столицата Бал Бал (Пела), но при завръщането, в един проход отрядът на неговия брат Етей попаднал в засада и Етей загинал. Преди похода Етей сънувал алп Вълк, който му казал : “Ако отидеш в този поход, ще загинеш, но българите ще получат голяма придобивка. Ако не отидеш, ще останеш жив и ще живееш дълго, но българите ще претърпят поражение. Етей тръгнал в поход, за да победи неговия народ. В памет на това геройство, българите нарекли този планински проход “Кам”.

ЕТЕЙ, АТ, АТИ - 380-339 пр. н. е. - ПОТОМЪК НА УФА

Внук на Кам-Етей. Не повярвал на предсказанието на кама (шамана), че ще загине като дядо си, ако нападне владенията на Балбала (Македония). Загинал в 339 г. в бой с цар Балиду Балбалам (Филип Македонски). В памет на неговото геройство (а също и геройството на дядо му) българите дали на Склан  второ име Атил, а самият Балиду оженил син на Етей, Баламир, за своята приемна дъщеря Уран-Бика.

ПЕЛА  или  БАЛДИУ

Първите исторически сведения се отнасят към ІV пр. н. е., когато владетелят на българите с име Бояр или Боярек извършил нашествие и завладял столицата Пела, която тогава била назовавана и Балдиу. След тази победа, при завръщането си, неговият трети брат Етей (380-339 г. пр.н. е.) със своите войски в един от планинските проходи попаднал в засада и в бой с Филип Македонски загинал. Синът на Етей - Баламир (339-320 г. пр. н.е.) се оженил за дъщеря на Филип и помогнал на Александър Македонски (336-323г. пр.н.е.) да покори Персия.


БАЛАМИР - 339-320 пр. н. е. - СИН НА ЕТЕЙ

Помогнал на Александър Македонски да покори Персия. (В историята на Квинт Курций Руф е отразен с името Балакър, което вероятно означава Българ).


АЛБУГА СЪГЕРКАН - 339-310 пр. н. е. - БРАТ И СЪУПРАВИТЕЛ НА БАЛАМИР


Разбил войските на Александър Македонски в 331 г. пр. н.е. заради нарушение на условията за мир с Идел.


ТАРГИЗ - 320-314 пр. н. е. - СИН НА БАЛАМИР И УРАН-БИКА

Баща му го нарекал Таргиз в чест на разгрома на персийския цар Таргиз (Дарий ІІІ). Потушил вътрешни вълнения в държавата и след шест години управление доброволно се отказал от властта. Умрял на възраст 120 години (в 236 г. пр. н. е.)


КАШАН - СИН НА КАНДЖАЛ

Потомък на Сигеркан. Неговата майка е кашанска (масагетска) принцеса. В младостта си извършил поход на изток до река Хин (Инд) в Западна Индия. На запад разгромил и подчинил даките, а на юг - Кавказ и Мала Азия. Превзел Ми-дан (Азербейджан), Аряк (Армения), Барджил (Персия) и подчинил държавата на селевкидите…Някои смятат, че той е съставил кашанското писмо…

АЛАН - 140-107 пр. н. е. - ВНУК НА КУБАН

След 6 години разпокъсаност отново обединил държавната власт. По време на сватбата дъщеря му Уз-Бика, край брега на река Кубан, пируващите били неочаквано нападнати от войски на Бершуда (Боспорското царство), които пленили малолетния син на Алан, Сакмар (Саумак). От това се разразила дългогодишна война между Идел и Бершуда. В тази война българските войски в началото оглавявал Келбир, а след това Балак, синът на Келбир и Уз-Бика. Бершудците били разбити и Саумак освободен, но царят на Дарбазан (Понтийското царство) дошел на помощ на бершудците и в 107 г. пр. н. е. отново пленили Саумак. Узнавайки за това, Алан се разболял от мъка и  умрял. По-късно, в заточение в Дарбазан, умрял и синът му Саумак. Тялото на Саумак било откупено за голямо количество злато от сънародниците му и той бил погребан в родината си на брега на река Сакмар.


САРИЧИН - 107-65 пр. н. е - СИН НА БАЛАК И ВНУК НА АЛАН

В неговото царстване Бершуд (Боспорското царство) попаднало под власта на Римската империя Саричин водил първите сражения с римляните.


КОТРАГ - 65-21пр. н.е. - СИН НА САРИЧИН

Роден е в годината на присъединяването на Бершуд (Боспорското царст-во) към Римската империя и затова неговият баща му дал името Бершуд. За войната с Рим той наел на българска служба племето катраги. Разгромил много рим-ски градове в северното Причерноморие.

БАРИН - 46 пр.н.е -106 от н.е. - СИН НА КУМУК

Мечтаел да отмъсти на Дарбазан (Понтийското царство) за смъртта на своя прадядо Саумак. По съвет на своя тъст – бек Шан, той обсадил Кряшен (Херсон) и оттеглил обсадата само след като му предали скулптората на Тама – бершудския пълководец, пленил неговия прадядо Саумак. Барин отрязал от скулптората главата и я хвърлил в яма до гроба на Саумак. След това предприел поход към Дарбазан и го разгромил.

В периода от ІІ в. пр. н. е до V в. от н.е. един от главните противници на Римската империя е българската държава. Началото на този конфликт е с Боспорското царство и пленяването на Саумак, малолетния син на кан Алан (140-107), (Приложение ІІ-2 - Български царе в периода 808 г. пр.н.е. - 150 г. от н.е.).

Конфликтът се усложнява с намесата на Понтийското царство (Дарбазан), а по-късно и с трансгресията на Римската империя в североизточна посока. Защитавайки морални принципи и своите територии, българската държава е реагирала системно и непоколебимо като в съответните етапи и условия е привличала за своята военна кауза различни съюзници.

Съвременната историография отразява българите и българската държава под различни имена “скити”, “сармати”и “алани” или под имената на нейните съюзници - “котраги” и “хуни”.


КАН САРИЧИН диктатор ЛУЦИЙ СУЛА - ВНУК НА КАН АЛАН 82-79 г. пр.н.е. - 107-65 г. пр.н.е.


Войната между българите и Боспорското царство избухнала по времето на кан Алан. По време на сватбата на неговата дъщеря Уз-Бика край брега на река Кубан, пируващите били неочаквано нападнати от войски на Боспорското царство, които пленили малолетния син на Алан, Сакмар (Саумак). От това се разразила дългогодишна война, в която се намесило и Понтийското царство, а след това и римските легиони. Кан Саричин е първият български владетел, воювал срещу римските войски на Луций Сула (89г. пр.н.е.), които успели да завладеят земите на Боспорското и на Понтийското царство.


КАН КОТРАГ ГНЕЙ ПОМПЕЙ - СИН НА КАН САРИЧИН 66 г.пр.н.е. - ПОМПЕЙ, ЦЕЗАР И КРАС – 60 г. пр.н.е.


Кан Котраг продължил войната с римляните като наел на българска служба бойци от кавказкото племе котраги. Той разгромил в северното Причерно-морие много римски градове.

В началото на 66 г. пр.н.е. Гней Помпей приел армията на Лукул и римските войски пресекли границата на Понтийското царство...Митридат VІ бил разбит... Ала римляните се сблъскали с враждебното отношение на местните племена... Опитът на Гней Помпей да... завладее древния път към Изтока завършил с неуспех... /И.Д.Р., стр.190/.

Българите-сармати на кан Саричин и неговият син Котраг участвали в тези сблъсъци и сражения с повече от 200 хиляди конници и 20 хиляди конници от наетите котраги /Strabon-XI.5.6./.

През 53 г. пр.н.е. Крас насочил армията на Изток... край Кавказкото селище Синака бил убит, а войската му почти напълно унищожена.../И.Д.Р. стр. 202/. През 35 г. пр.н.е Марк Антоний нахлул в Кавказ и пленил Арменският цар Артавазд. /И. Д. Р., стр. 219/.


КАН БАРДЖИЛ ИМПЕРАТОР ОКТАВИЯН - СИН НА КАН КОТРАГ 21-5 г. пр.н.е. 27 г. пр.н.е.- 14г. н.е.


За кан Барджил и Кан Сувар липсват сведения в българските летописи, но за това пък свидетелства римската история, в която се отбелязват вълнения в съседна Армения и изгонването на царете поставени им от римляните. /И.Д.Р., стр.254/.


КАН БАРИН ДОМИЦИАН ФЛАВИЙ - СИН НА КАН КУМУК 81-96 от н.е. - 46-106 от н.е

В чест на своите победи в Сарматия = България в региона на Долна Панония и Меотида (северното Причерноморие), в 89 година император Домициан пуска в обръщение специални монети, но в 91 година сарматите унищожават неговия легион заедно с легатите.


КАН КАВИЛ ИМПЕРАТОР ТРАЯН - 98-117 от н.е.

Император Траян изградил мост през река Дунав и също воювал срещу сарматите. На Траяновата колона в Рим са изобразени сарматски  -  български бойни доспехи.



ДВУВЛАСТИЕ НА ИМПЕРАТОР МАРК АВРЕЛИЙ  -  КАН АГАРДЖА И КАН ШАДА БАНАТ
 през   161-180 от н.е.


В чест на победите си над сарматите, император Марк Аврелий пуска в обращение монети с титул ”Сарматски”- 177 г.

Една история разказана по два начина от двама историци:

КАН БАРАНДЖАР ИМПЕРАТОР ДЕЦИЙ - СИН НА КАН БАРАК 249-251 от н.е.  - 235-271 от н.е.

В римската история е отразено, че “СКИТИТЕ” като преминали река Дунав се втурнали в Долна Мизия. Император Деций избил 30 хиляди врагове, но после при сражение самият той загинал (251г.).

В българските летописи това събитие е отразено по следния начин: кан Баранджар, заедно с наетите на българска служба котраги в 251г. разбил войските на император Деций. Самият император паднал убит в този бой. След това войските на кан Баранджар разграбили римските владения на Черно море и с щурм взели Дарбазан заради неплащане на данък.


ИМПЕРАТОР АВРЕЛИЯН  -  270 г. от н.е.


Издава емисия от монети, свързани с победите му в сраженията със САРМАТИТЕ В ПАНОНИЯ. Той ги притиснал до Дунава и унищожил 5 хиляди човека заедно с вожда им кан Наб.


ИМПЕРАТОР ПРОБ

Също издал емисия от монети, свързани с победите му в сраженията със сарматите и аланите, т.е. българите, при устието на река Дунав.


КАН КЕРМЕС ИМПЕРАТОР ДИОКЛЕТИЯН - СИН НА БАРАНДЖАР 284-305 от н.е
КАН АЛП-БИЙ ИМПЕРАТОР ВАЛЕНТ - СИН НА КАН БАЛАМБЕР 364- 379 от н.е. - 378-402 от н.е.

Алп-Бий извършил първия си военен поход с войски, състоящи се от българи и техни съюзници масагети и хуни. Като преследвал разбитите готи, той се натъкнал на войските на император Валент. Решителното сражение станало в 378 г. при Адрианопол, който българите наричали Кан-Дере. Войските на император Валент били разбити, а самият император се опитал да избяга, но при обсадата на двореца му хуните го подпалили и изгорили. В пепелищата на неговия дворец Алп-Бий намерил императорската му корона, която отнесъл в столицата на българите и я подарил на своя баща кан Баламбер. В същата година кан Баламбер умрял и бил погребан в близкия хълм, където му издигнали висок паметник с форма на тризъбец. Кан Алп-Бий поел неговата държавна отговорност, като в чест на победата си над император Валент, той е наименован “кан Дере” и “Арбат” (българското наименование на планината Родопи, в близост до която е станало сражението в 378 г.).

В съвременната историография той е представен като хунски вожд под името Донат.


КАН КАРАТОН ХОНОРИЙ И АРКАДИЙ - СИН НА КАН АЛП-БИЙ З95 Г. - 402-414 от н.е. РАЗДЕЛЯНЕ НА РИМСКАТА ИМПЕРИЯ

Кан Каратон е най-голямият син на Алп-Бий. Роден е в 380 година. Притежавал огромна физическа сила и в столицата кан Дере (сега Киев) организирал състезания по борба. При неговото управление велик тархан (глава на правителството) е бил неговият брат, Муенчак, баща на кан Бледа и кан Атила. В съвременната историография той е представен като хунски вожд под името Харатон, а брат му Муенчак е представен под името Мундзук.

КАН УРУС-РУЖА БУРГАС  - 414-434 от н.е.

Син на Алп-Бий и масагетска принцеса от рода Урус-Ружа, росо-мони. Наименован е на мястото “Бургас”, където Алп-Бий се е намирал в 378 година при похода си срещу император Валент. Управлявал 20 години. Умрял на мястото на дунавския град, който получил неговото име Урус Бургас (сегашния град Русе). В съвременната историография той е представен като хунски вожд с име Роа (Роас).

Кан Масгут (489-505г. от н.е.), син на кан Ирник и внук на кан Атила от рода Дуло, воювал срещу император Анастасий и в 492 г. завзел Вардарска Македония, а на река Дунав построил укрепения град Бичин (Видин).

Кан Реан (Татра-Банат, Мундо) (505-520г.), син на кан Масгут, разгромил Византия, която била принудена да му плаща огромен данък и му отстъпила голяма част от Балканския полуостров.

Кан Котраг (Забер кан) (531-563г.) ”...с много войска премина Ду-нава, стъпи в пределите на империята (Византия), като раздели своите пълчища на три, повели на двата отдела да опустошат Гърция, а той сам със 7000 човека подстъпи под Константинопол… Боян, приемникът на Забер кан, като премина през реката Сава в Далмация с 12000 човека… порази римската войска, над която командваше Тиберий и принуди императора Юстин ІІ (565-578) да му плаща всяка година 80000 жълтици данък…”. (кан Боян, Сандилх, 535-590г., син на кан Реан от род Дуло.


КАН БОЯН  - 535-590 г. сл. н.е.
КАН БОЯН = САНДИЛХ (535-590), СИН НА КАН РЕАН = ТАТРА БАНАТ = МУНДО (505-520), ВНУК НА КАН МАСГУТ (489-505), ПРАВНУК НА КАН ИРНИК (463-489)


“Аварският хан, свирепият Боян, разбил техните войски… Българите признали неговата власт…скоро завоювал Моравия и Бохемия, където живеели чехи и други славяни. Победил Сигеберт, краля на франките, и се върнал на Дунав, където лангобардите водели кръвопролитна война с гепидите. Боян се съединил с първите и разрушил държавата на гепидите, овладял голяма част от Дакия, а скоро и Панония или Унгария, която лан-гобардите му отстъпили доброволно, желаейки да търсят завоевания в Италия. Областта на Аварите в 568 г. се простирала от Волга до Елба… така наречените Дунавски славяни запазили своята независимост и още в 581г. многочислените им войски опустошили Тракия и стигнали до самата Елада или Гърция. Тиберий…склонил Хана да отмъсти (на славяните - б.а.) за техните нападения в страната му. Боян се наричал приятел на Тибе-рий и даже искал да бъде римски патриций. Затова изпълнил желанието на императора, още повече, че той отдавна ненавиждал славяните заради тях-ната гордост. Боян…се надявал да събере големи богатства в земята на славяните…и навлязъл в нея с шестдесет хиляди отбрани конници… започнал да граби селищата, да пали полята, да избива жителите, които в бягство и в гъстите гори търсели спасение. От тогава отслабнало могъ-ществото на славяните…

Бохемските славяни…смирили гордостта на аварите и възвърнали древната си независимост. Летописците разказват, че човек на име САМО (ШАМБАТ - брат на кан Кубрат - б.а.) бил тогава смелият им вожд, … славяните го избрали за цар. Той се сражавал с Дагобер (краля на франките) и разбил неговите многочислени войски. Скоро владенията на славяните се умножили…още в шести век много от тях се заселили в Унгария; други, в началото на седмото столетие, сключили съюз с Константинопол, дошли в Илирик, изгонили аварите и основали нови области с имена: Харватия, Словения, Сърбия, Босна и Далмация. Императорите охотно им позволявали да се заселват в гръцките владения…защото те, известни със своята храброст…са можели най-добре да ги защитават от варварите. /том.І, гл. І, стр.14-15/.



източник:
http://tengrianstvo.blogspot.com/2007_12_17_archive.html



П.П. ( не съм историк на заплата, но се интересувам от древните хроники за българите. Далида ми е братова снаха и често използвам нейни материали. Не се учудвайте ако ви изглеждам позната.)



Гласувай:
26
4



1. atil - Дулоба или Дулеба, както са я нар...
27.08.2011 17:36
Дулоба или Дулеба,както са я наричали анчийците(славяните) е основана от брата на Кубрат - Шамбат Кий.На негово име е кръстена и първата истинска крепост в Хон Балин(селището предшественник на града Киев),която той построил през 620 год.От нея по-късно и града получил днешното си име.Така че Дулоба е от началото на 6-ти век,но няма значение.Поздрави за инициативата !!Причината за основаването на тази огромна държава тогава е успешния поход на Шамбат на запад срещу аварите!Всички славянски племена безрезервно го подкрепяли оттогава,заради избавлението си от аварското иго.Понеже отказал да присъедини тези територии към българските земи, то бил наречен от Кубрат с прякора - Кий(отделилия се,отрязания).В крайна сметка накрая бил разбит от франките и се върнал на служба при брат си а държавата му след това се разпаднала.От нея се отделила една групировка,която се заселила в днешна Прусия.Наричали ги - семби(от Само,Шамо,Шамбат).По сведенията на Кул Гали от тях прозлизали основателите на Полша и на Литва.До 14 век се ползвали с особен статут и вътрешна автономия.Така че правилното е не нас да ни наричат "прусаците на Балканите" а прусаците да ги наричат -"българите на Германия".
Друго интересно е сведението за Етей(Атил), който е свързан отрано с историята на тукашните земи.А и не само той...
цитирай
2. анонимен - Откъде ги насмукахте тези фанта...
27.08.2011 19:25
Откъде ги насмукахте тези фантастики, бе, мамини златни? Няма ли кой да ви обясни по-подробно защо "Джафар тарихи" е фалшификат, та дрънка?...
цитирай
3. анонимен - Българите
27.08.2011 20:06
В историята са ни останали няколко сведения за Шамбат... Едно от тях е на френския Хронист Фредагар, който твърди че: "Само, Франк по произход, е от Сенонианската провинция"... По нататък разказът на Фрегарар разказва за предприемчив Французин, който е заминал за териториите на Чехия и Словакия, за да продава роби... Какво по добро място за това, от земите на робите[sklaw=роб]

С името на Шамбат, се свързва и основаването на Киев. Според Константин Багрянородни крепостта "Киоава" се нарича още "Самбатас", а според "повест временьх лет" Киев е основан от трима братя: Кий, Щек и Хорив, и сестра Либед, като център на племето Помяни. Името е в чест на голямият брат". Според книгата на Боно Шкодров "писмените знаци на древните българи"

* Щчек =Алп Шек /Баламбер/ 363-378
* Хорив= Хор /Кубрат/ 605-665
* Кий=Кий /Шамбат/


От Бащу, Шам-Бат, с войска от Българи, и анчиевци, в тази година отиде на поход срещу Аварите. Похода се оказал успешен. Шамбат завладял част от територията на Авария, (Чехия, Словакия, Полша, Прибалтика, Австрия и част от Войводина), и провазгласил свое собствено Канство под името Дулоба - област на Дуло. Славяните почитали Шамбат като светец, защото той ги избавил от аварското робство и винаги му помагали в всичко. Кубрат помолил Шам-бат, двете държави да се обединят но той отказал, и затова Кубрат му дал прозвището Кий(отцепник).....

...В 658, Шам-бат бил победен от Франките, който наричали държавата му Само...

Разбира се, Джагфар Тарихи, е късен препис на документ написан на арабски, и не се знае какво се е загубило и какво е останало. Но не можем да не отбележим - единственият източник даващ ни добра информация за неговата държава... е именно този летопис на Волжките Българи.
цитирай
4. анонимен - А за Волжките българи има най-добри познания atil
27.08.2011 20:13
той единствен е обхванал най-подробно всичко свързано с Дулоба.
атил - първия линк в колоната на постинга.
цитирай
5. golden - Българите ...в книгата - "Шамбат - братът на Кубрат"
27.08.2011 20:51
Да, трудно се оспорва история, макар и не толкова добре позната за повечето от нас. Когато има нещо неудобно за другите " историци", то се потулва за да не го намери никой. Така историята на българските велики водачи живяли преди новата ера, просто бяха покрити - за известно време. Но, все пак се намират хора, които намират скритото и под сурдинка и издават книги в които описват кратко и точно само най-важните неща,касаещи древността на българите.

Целта на тази малка книжка е да запознае читателя с една почти неизвестна за историографията личност. Записван като Симо, Кий, Шамо или Шамбат и представян ту за франк или славянин, ту за княз или търговец, в действителност той се оказва родният по-малък брат на великия български кан Кубрат - обединител на Стара Велика България.

Макар че създаването на държавата се смята изцяло като дело на Кубрат, една значителна част от постиженията на Шамбат са пряко свързани с възстановяването на българския суверинитет. За това говори и фактът, че Киев носи неговото име и дори двете имена, с които той е известен - Киев (от Кий) и Самбатас (от Шамбат). Името му носят и сембите пруси. У нас народната памет е запазила спомена за славния български цар Семо. Колкото до старите хронисти, те са го записвали като Само - и него, и неговата кратко просъществувала държава. За славянския свят той е легендарният Кий - родоначалник на поляните и основоположник на град Киев - същият, който построил неизвестен град на Дунав и бил посрещнат с царски почести от византийския император в Константинопол.

Делото на Шамбат има и една съвсем друга, напълно неизвестна, но широка диря в европейската история. Става въпрос за ролята му относно формирането на славянския свят, организирането на племената в народи, поставянето на основите на бъдещите славянски държави. Към тях можем да прибавим и някои от прибалтийските народи и държави. В това отношение заслугите на Шамбат са изключителни и никой не може да ги оспорва, дори първородният Кубрат..
цитирай
6. golden - Моите уважения към вас, но с този коментар само всявате умраза, която не е в изгода нито на нас нито на другите.
27.08.2011 20:57
reboot написа:
Откъде ги насмукахте тези фантастики, бе, мамини златни? Няма ли кой да ви обясни по-подробно защо "Джафар тарихи" е фалшификат, та дрънка?...

--------------------------------------
И си подбирайте думите, когато се изказвате в непознат блог.
цитирай
7. atil - Работата се оказа такава, че точ...
28.08.2011 02:34
Работата се оказа такава,че точно"Джагфар Тарихи",за който най-много клевети и лъжи се изговориха(и май още доста време ще продължи това по инерция...),та точно тези летописи - преписвани на арабски и в руски тетрадки ръкописно..,се оказват най-достоверни и добросъвестно предавани!!!Защото са се съхранявали в един род,после едно семейство.На Нурутдинов тайната е предадена едва когато е бил вече студент последна година...Поради младежка наивност и романтизъм написва дипломната си работа върху сведения от тях..Още тогава е пребит до сътресение на мозъка(това е през 70-ти години по съветско време),за да се откаже от темата на дипломната си работа.Но той не го прави.Дипломира се все пак ,по-късно става дори професор,но не го печатат,не му разрешават да преподава за историята на българите.Нещо повече вилата където е работил е разбита и каквото са намерили там е задигнато...подобна е била съдбата на друг историк и етнограф от царско време там - Ахмеров.Но и от него е останало нещо и дори вече е преведено на български.Отдавна се намериха хора които поработиха с тези летописи,сравнителния анализ например безпощадно доказва тяхната достоверност.Археологията,етнографията,топонимията и дори езиковия анализ - също!По-скоро сведенията на другите автори трябва да ги съпоставяме и сравняваме с тях за да видим доколко ония са били добросъвестни или добре запознати.Безценни са сведенията за Дунавска България!Пост №3 правилно е забелязал за руските летописи.Там има много сведения защото самите руси са свързани с българската история.Но точно те са често пъти лъжливо преписвани и дори фалшифицирани!И следите от това остават и се виждат до днес.Верно че Шамбат са го наричали Само и верно, че поради тежкото си положение в аварския каганат някои са наричали славяните - роби.Не е вярно че Само бил франк,както не е вярно за "тъмните векове" в Европа.Те са тъмни защото нарочно са ги затъмнили.Много са и лъжите и измислиците за Атила например.Самата Франция обаче носи булгарско име от Фаранг!
цитирай
8. letopisec - Спароток би харесал този пост, но не и аз...силата на източниците
29.08.2011 09:50
е в съпоставянето им и в сравнителния анализ, жалко че ценните сведения в Джагфар тарих претърпяха такава метоморфоза и станаха повод на модерни поделки; човек трябва да е изключително безкритичен, за да приме, че цялата българска история се пази някъде в Казан и в началото на ХХІ в. ще бъде открита...Наистина жалко за компилативния труд Джагфар тарих и особено за Барадж тарих от 13 в., сега вече никой няма да приеме нищо в тях насериозно, след поделките, които всеки ден се пръкват...А Пламен Пасков, както става ясно от лекцията му цитира Кий и дори убедително обеснява, че това идва от тракийската думи "откинат", т.е. откъснат...
цитирай
9. marley - Не знам за спароток, но за мен това изложение е по-скоро ваше мнение нали?
29.08.2011 10:03
letopisec написа:
е в съпоставянето им и в сравнителния анализ, жалко че ценните сведения в Джагфар тарих претърпяха такава метоморфоза и станаха повод на модерни поделки; човек трябва да е изключително безкритичен, за да приме, че цялата българска история се пази някъде в Казан и в началото на ХХІ в. ще бъде открита...Наистина жалко за компилативния труд Джагфар тарих и особено за Барадж тарих от 13 в., сега вече никой няма да приеме нищо в тях насериозно, след поделките, които всеки ден се пръкват...А Пламен Пасков, както става ясно от лекцията му цитира Кий и дори убедително обеснява, че това идва от тракийската думи "откинат", т.е. откъснат...

--------------------------------------------
За това са и коментариите. Да се изкаже всеки който малко или много разбира от тези нещица. Извори за българите се намират трудно, особено в днешно време. Потулването на истината не е от вчера и дезинформаторите са на всякъде, тяхната задача е да деактивират истините касаещи древните цивилизации, за да могат манипулаторите и фалшификаторите да се изявят.
Според мен, не дипломата прави историкът; не академичният му стил го прави вещ; не миродавното му мнение е закон. В тези смутни времена, всеки сам за себе си търси истината и когато намери частичка от нея, бърза да я сподели.

Благодаря за вашето мнение!
цитирай
10. marley - Това ви изложение значи ли, че волжките българи НЕ са българи, само защото са приели исляма за религия?
29.08.2011 10:31
letopisec написа:
ВСЕ ПАК приемете един съвет от мен. Средновековните волжко-български летописи, доколкото ги е имало, са част от жанра на арабоезичната средновековна историческа литература; и няма как да не е било инак, понеже волжките българи приемат исляма и заедно с това богатото културно наследство на арабоезичната литература. Сиреч, ако човек изучи жанра на средновековната арабоезична историческа литература и открие някакъв друг жанр на волжко-българска историческа литература от Средновековието, би трябвало да си зададе въпросът това извънземни ли са го писали. Само това е достатъчно, за да подхожда един читател критично към компилативната литература...Привет.

----------------------------------------------
И според Вас, това означава, че българи не са живяли по света?
Не ставайте смешен! Знаете ли колко българи днес живеят по света? Знаете ли колко българи са създали училища български по света? За българите -
Вие сам имате подобен постинг, отбелязала съм го в началото.
И, не е справедливо да се вменява нещо, което не е официално доказано.
Нито вашата хипотеза има достатъчно завидни доказателства, нито каквато и да е неофициална хипотеза или теория.
Тези истории, които съм засегнала в постинга си са световно известни.
Вече почти няма историк, който да не е съгласен с тези информации за българите. И, още нещо. Ако не беше Златарски, да отприщи въпроса за българите и неговите последователи, НЯМАШЕ да бъде създаден Института по тракология. Нямаше Александър Фол и протежета на Л. Живкова да лансират идеята че древните българи са " траки" - така наречени от омразните ви гърци и елини в измислената творба на несъществуващият Омир - "Троянската война" - книга обявена от историята за литературна измислица.
цитирай
11. letopisec - към 10
29.08.2011 11:54
откъде накъде Ви хрумна такава констатация, нито езика, нито религиозната принадлежност са фактори от етническото. Приписвате ми неща, които не съм казал. Констатацията ми за историческия жанр на арабоезичната литература и за това че средновековната волжко-българска историческа литература не би могла да е нещо по-различно като жанр, е необорима. А за жанра на средновековната арабоезична историческа литература може да прочетете при Бартолд, при Захондер и т.н. Така ще ви стане ясно, че Джагфар тарих, издаден и на български през 2005 г. (особено летописа от 13 в. Барадж тарих), има исторически корени, които трябва да се изследват. За останалите поделки, за Къръм (вм. Крум) и Кюнграй (вм. Кубрат), срам за майсторите им.
цитирай
12. atil - За №8. Летописец - Ако нещо е прет...
29.08.2011 16:14
За №8 .Летописец - Ако нещо е претърпяло "метаморфоза" от източниците за историята (и то не само тези за които става дума), то е благодарение на писачи от вашия сорт, че и на другата "звезда" тук Спараток. Само че на практика никакви метаморфози няма и те са само във вашата фантазия и желанието ви да изкарате желаемото за действително...!Каква цяла българска история се пазела в Казан? Тук се публикуваха много повече книги за историята на Волжка България отколкото там!И до днес татаристите са на власт,имат си и република, също както в Македония благодарение на Сталинския Коминтерн.Думата "киек" я има в българските диалекти(например капанския) и означава същото както в булгарския по онова време.А днешния език е славянобългарски и какво чудно ако има стотици и хиляди думи свързани с древнобулгарския тюркски език?С траки или без траки нещата са си такива каквито са.
А за подделките те са редовно явление още преди да стане известно за "Джагфар Тарихи", не знам колко са излезли за този сборник специално и дали вообще има такива.Вие явно сте доста по-осведомен по въпроса.Но лично мен това не ме притеснява.
цитирай
13. merlin68 - откъде накъде Ви хрумна такава к...
29.08.2011 20:38
letopisec написа:
откъде накъде Ви хрумна такава констатация, нито езика, нито религиозната принадлежност са фактори от етническото. Приписвате ми неща, които не съм казал. Констатацията ми за историческия жанр на арабоезичната литература и за това че средновековната волжко-българска историческа литература не би могла да е нещо по-различно като жанр, е необорима. А за жанра на средновековната арабоезична историческа литература може да прочетете при Бартолд, при Захондер и т.н. Така ще ви стане ясно, че Джагфар тарих, издаден и на български през 2005 г. (особено летописа от 13 в. Барадж тарих), има исторически корени, които трябва да се изследват. За останалите поделки, за Къръм (вм. Крум) и Кюнграй (вм. Кубрат), срам за майсторите им.


Летописец, колкото и да не ми се е вярваше, че мога някога да се съглася с теб, то тук напълно съм съгласен и те подкрепям.
цитирай
14. atil - Явно, че №13 обикновенно е готов да ...
30.08.2011 10:07
Явно,че №13 обикновенно е готов да се съгласи с всички видове глупости които се пишат по адрес на българите.Някой ден въпросните "книжки"ще станат широко - популярни и лесно достъпни,тогава как ще вървят тези нескопосани твърдения?Никак. Въпросния "Барадж тарихи" е публикуван в първи том на сборника "Джагфар Тарихи" точно под научната редакция на проф.Нурутдинов(тогава беше още професор).Така че този летопис на булгарския писател Гази Барадж е част от този сборник.Никакви разминавания и противоречия няма с другите писатели,поети и държавници,които са писали за историята.Откъде са писали ли? От записките от по-старо време,(българите винаги са били писмен народ), но заедно с това са записали сведения зя религиозната митология,за бита,културата,фолклора,легендите и преданията.Така ,че тези ваши голословни и лъжливи клевети към Нурутдинов и българската история и литература си остават изцяло за ваша сметка, и в ущърб на вашата чест(ако я имате) и авторитет!
цитирай
15. marley - Нима твърдите, че средновековната волжко - българска ИСТОРИЧЕСКА хроника е просто измислица?
30.08.2011 10:30
letopisec написа:
откъде накъде Ви хрумна такава констатация, нито езика, нито религиозната принадлежност са фактори от етническото. Приписвате ми неща, които не съм казал. Констатацията ми за историческия жанр на арабоезичната литература и за това че средновековната волжко-българска историческа литература не би могла да е нещо по-различно като жанр, е необорима. А за жанра на средновековната арабоезична историческа литература може да прочетете при Бартолд, при Захондер и т.н. Така ще ви стане ясно, че Джагфар тарих, издаден и на български през 2005 г. (особено летописа от 13 в. Барадж тарих), има исторически корени, които трябва да се изследват. За останалите поделки, за Къръм (вм. Крум) и Кюнграй (вм. Кубрат), срам за майсторите им.

--------------------------------------------------
Уважавам Вашите писания, но не мога да се съглася с вашите догми, че видите ли, те древните българи били езичници. Та почти всички древни народи са били езичници. през древността религиите са били такива, християнството и католизма не са били познати тогава. И... още нещо - хората не са отдавали такова значение на религията, колкото сега. Сега религиите печелят огромни капитали, които влагат в .... оръжия. Преди н.е. религията е била просто цел за приобщаване на хората към вярата. Днес, религията носи неимоверни печалби за спекулантите.
цитирай
16. анонимен - летописец,
01.09.2011 21:53
тоя път много лошо се изложи, наспяпо хулиш без никакви доказателства. давай, на ред си ти, давай ги тея доказателства, че сборника е фалшив или манипулиран. Колкото можеш да извадиш доказателства, давай ги, .. или замълчи!
цитирай
17. letopisec - сборникът Джагфар тарих (С., 2005),
02.09.2011 09:33
не е фалшификат, особено летописът от 13 в. Барадж тарих...той е компилативен по естество, нещо лесно разгадаемо, тъй като арабоезичната историческа литература по жанр е компилативна. Използвайки тази компилативност, дори в Барадж тарих са вмъквани съвременни поделки. Текста ясно дава сведение, че хоните произхождат от Боян, последното е самонаименованието на Урарту. Всичко това се връзва с Прокопий, който казва, че хуните са кимерийци. Къде има ПОДЕЛКА? Точно там където се споменава, че Булюмар довел хоните от Седморечието, т.е. от Средна Азия. Поделката е направена от човек, който не е повярвал на текста за Боян и е интерполирал руско-съветската доктрина, че хуните произхождат от Средна Азия. Поделката си личи и от факта, че това се приписва на Булюмар, тоест на едно име, упоменато за 4 в. от Приск и Йордан. Средно-азиатските хсионг-ну са претопени от сянбийците през 1 в., как така Баламер ги довел чак през 4 в? Доста нескопосано...За разни Нариман тарих и т.н., не ми се говори даже...
цитирай
18. dimitak - Твърде спорна територия е Джагфар тарихи,
19.12.2011 09:52
за да се позовава някой на нея като на източник. Може и да има нещо истинско в този свод на легенди и видимо късни съчинения, но как да отделиш зрънцето от плявата? Тя е толкова много, че нека си търсят истината казанските татари. Ако те не са в състояние да си пресеят книжлето, защо други трябва да се мотат около него? Необработените източници са толкова много, че татарските легенди, ако изобщо са легенди, не си заслужават вниманието. В края на краищата и това е въпрос на вкус.
цитирай
19. анонимен - adobe reader will not open
17.02.2012 20:26
adobe photoshop home ico file format http://vtcqtcr.hostingsociety.com/acrobat-creator-pdf.html acrobat creator pdf
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Календар
«  Ноември, 2020  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30